warsztat zarządzania zmianą



Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?

  • Managerowie wykształcą w sobie umiejętność analizy strategicznych celów firmy w bieżącym i przyszłym otoczeniu rynkowym, czyli określą poziom konkurencyjności aktualnej strategii firmy.
  • Posiądą zdolność konstruowania strategii reengineeringu, a w szczególności celów, metody zmiany wraz z harmonogramem i dookreśleniem możliwych punktów oporu.
  • Rozwiną możliwości wprowadzania innowacyjności, jako istotnego elementu kultury organizacyjnej firmy. Dokonają diagnozy bieżącej sytuacji w kwestii rozwoju innowacyjności w organizacji i zaplanują wprowadzenie zmian.
  • Przyswoją i wyćwiczą partycypacyjny model zarządzania, narzędzie będące podstawą procesu akceptacji zmian.
  • Dzięki zdobytym umiejętnościom i wiedzy zmaksymalizują szanse sprawnego wprowadzenia zmian w środowisku Państwa firmy, zmian warunkujących rozwój, utrzymanie pozycji rynkowej czy wzmagających konkurencyjność i zyski organizacji.


Idea szkolenia

Nie lubimy zmian. Tymczasem we współczesnej rzeczywistości rynkowej są one nagminną koniecznością dla firm, chcących dotrzymać kroku czołówce swojej branży. Zmiany wprowadzane przez przedsiębiorstwa niejednokrotnie są niezrozumiałe i bolesne, często są odbierane jako zagrażające, zawsze trafiają w poczucie stabilności i bezpieczeństwa zatrudnionych w nich pracowników. Ich niewłaściwe wprowadzanie może zniweczyć efekty i założenia leżące u podstaw samych zmian. Tak więc słuszny i potrzebny skądinąd proces może zaprzepaścić szanse firmy na wyjście z całego przedsięwzięcia obronną ręką. Jednak bieżące wprowadzanie zmian mających swoje uzasadnienie w sytuacji rynkowej warunkuje sukces. Firmy chcące pozostać lub stać się konkurencyjnymi organizacjami są na nie skazane. Jak wobec tego sprawnie wprowadzać proces zmian w firmie, by nie rozbić się o naturalne opory, czy decyzje nie uwzględniające specyfiki współczesnych organizmów biznesowych?

Konstruktywna odpowiedź uwzględnia udział kadry zarządzającej, odpowiedzialnej za wprowadzanie zmian na określonym poziomie struktury firmy, w intensywnym warsztacie nakierowanym na poznanie i wyćwiczenie panowania nad wszelkimi niezbędnymi procesami i zależnościami istotnymi dla właściwego wprowadzania zmian w organizacji. Uczestnicy zajęć będą przechodzić przez kolejne gry strategiczne, symulujące sytuacje i działania podejmowane w firmie. Będą oni poszukiwać strategicznych kierunków rozwoju instytucji, tworzyć sprzężone z nimi zmiany, ćwiczyć umiejętności zapalania do zmian załogi, pracować nad specyfiką komunikacji w firmie występującej w momencie wdrażania zmian. Nabytą wiedzę i umiejętności będą mogli bezpośrednio przełożyć na sytuację Państwa organizacji.

Warsztat niniejszy jest pomocny firmom planującym wprowadzenie zmian w najbliższej przyszłości, ewentualnie też tym, które są w trakcie ich realizacji. Nade wszystko jednak stwarza on ogromne szanse dla firm, które wyjątkowo dbają o swoją konkurencyjność na rynku i chcą na bieżąco i sprawnie wprowadzać kolejne zmiany w sposobie swojego funkcjonowania.

© MasterClass 2022