18- miesięczny sykl warsztatów
Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?
- Państwa trenerzy zdobędą wiedzę i umiejętności pozwalające na świadome i profesjonalne wykonywanie swojego zawodu.
- Będą rozumieli proces rozwijający się w grupach, poznają jego znaczenie dla realizacji różnych celów oraz będą potrafili prowadzić zajęcia oparte właśnie na procesie grupowym.
- Zdobędą umiejętności prowadzenia warsztatów tematycznych, szczególnie istotnych z punktu widzenia realizacji zadań Państwa firmy, uwzględniające zasady specyficzne dla poszczególnych rodzajów tematów zajęć.
Idea szkolenia i schemat zajęć
- Szczegółowe konsultacje w Państwa firmie.
Szkoła trenerów ma być skrojona na miarę oczekiwań Państwa firmy, co do rozwoju jej trenerów. Przy konstruowaniu szczegółowego programu uwzględniamy specyficzne dla Państwa tematy, konkretne umiejętności potrzebne Państwa pracownikom, którzy mają być szkoleni przez trenerów.
- Cykl zajęć dotyczący pracy nad kompetencjami osobowościowymi trenerów.
W jego skład wchodzą trening interpersonalny oraz możliwa praca nad rozwojem osobistym. To nieodzowny element odnoszący się do podstawowego narzędzia pracy szkoleniowej, jakim jest sam trener.
- Cykl poświęcony nauce rozumienia procesu grupowego.
To zajęcia przeznaczone na poznanie zasad rządzących procesami emocjonalnymi występującymi w grupach, sposobami wpływania na nie, umiejętnościom ich wykorzystywania dla sprawnej realizacji celów merytorycznych. Stosowanie wiedzy o procesie grupowym w praktyce mówi o profesjonalizmie osób szkolących.
- Cykl zajęć merytorycznych.
To czas przeznaczony na zdobywanie wiedzy i umiejętności z dziedziny tematów merytorycznych istotnych dla Państwa organizacji. Mogą to być zajęcia z zakresu umiejętności sprzedaży, prezentacji, negocjacji, zarządzania; wszelkie tematy, które miałyby być realizowane przez trenerów w Państwa firmie. Proces doskonalenia umiejętności technicznych trenerów zakłada naukę konkretnych umiejętności oraz pracę nad samodzielnym tworzeniem programów szkoleniowych.
- Superwizje.
Niezwykle ważne jest towarzyszenie uczącym się zawodu trenerom w ich rozwoju, sprawdzanie postępów, korygowanie błędów, przepracowywanie pojawiających się trudności. To jedno z najważniejszych narzędzi na drodze zawodowej trenera, nieocenione jeśli idzie o możliwości doskonalenia profesji, dlatego też nie może go zabraknąć w tym miejscu. Istnieją możliwości kontynuowania procesu superwizji, jak i usamodzielnienia zespołu w tym zakresie (patrz superwizyjna grupa Balinta).