kreowanie kultury organizacyjnej


Projekty zmieniające kulture organizacyjną należą do najbardziej złożonych naszych działań.

Typowo obejmują one:

  • etap diagnozy aktualnie istniejącej w firmie kultury (zwłaszcza kultury ukrytej - jako że ona właśnie faktycznie steruje codziennymi działaniami ludzi) i opracowania działań (interwencji) systemowych
    • typowe narzędzia to konsultacje diagnostyczne z zarządem oraz działem HR, strukturalizowane wywiady narracyjne z pracownikami i managerami wszystkich szczebli, analiza wyników badań satysfakcji pracowniczej, analiza kluczowych momentów historii organizacji (np. zmiany przywództwa, duże zwolnienia, zmiany siedziby, połączenia z innymi firmami itd.), analiza oficjalnych dokumentów firmy (misja etc.), obserwacja zachowań pracowników on-the-job, obserwacja przepływu interakcji w przestrzeni fizycznej i używanych w firmie kanałów komunikacji 
  • etap pilotażowego wdrożenia - jeżeli tylko jest on możliwy
  • etap wdrożenia pełnych działań 
    • tu korzystamy zarówno z warsztatów, coachingu grupowego jak indywidualnego oraz spotkań prowadzonych przez management (moderowanych subtelnie przez nas)
  • etap ewaluacji i korekt



Przykładowy warsztat dla managementu wprowadzający w tematykę KO

Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć ?

  • Poznanie wagi kultury organizacyjnej (KO) w codziennym funkcjonowaniu organizacji
  • Zdobycie narzędzi badania KO we własnej organizacji
  • Poznanie i przećwiczenie podstawowych narzędzi kształtowania KO z pozycji managera

Idea szkolenia

  • Co to jest KO
  • Dlaczego KO jest tak bardzo istotna w realizowaniu celów organizacji
  • Wymiary: ukryty i jawny KO i ich składowe
  • Rola oficjalnej i ukrytej misji firmy w kształtowaniu KO
  • Struktura zależności w firmie jako jeden z głównych czynników wyznaczających ukrytą KO
    • Jak używać czynnika struktury dla kształtowania pożądanej KO
  • Grupa pracowników a zespół - wpływ KO na przekształcanie grupy w zespół
  • Typowe fazy rozwoju zespołu zadaniowego i ich zmiany jako efekt działania KO
    • Dlaczego niektóre zespoły nigdy nie osiągają fazy dojrzałej współpracy
  • Główne narzędzia badania KO
    • Profesjonalne narzędzia i ich dostosowanie do praktyki managerskiej
  • Narzędzia wpływu managera na KO z uwzględnieniem jej ukrytego wymiaru
    • Styl przywództwa w zespole jako główne narzędzie managerskie
    • Podział ról i dostosowanie zadań do etapu rozwoju pracownika
    • Jawne i ukryte normy komunikacyjne (sieć komunikacji, schemat raportowania, używany język, filtrowanie informacji) - i ich kształtowanie
  • Wstępne określenie KO we własnej organizacji
    • Zaplanowanie ścieżki zmiany uwzględniającej omawiane czynniki
© MasterClass 2022