Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?
- Państwo lub Państwa pracownicy nauczą się korzystać ze sprawdzonego i docenianego również przez wielkie, jak Grupa Metro, firmy: Modelu Negocjacji MasterClass Storm®.
- Nauczą się dookreślać własne interesy oraz analizować i wykorzystywać dla maksymalizacji wyniku negocjacji - interesy partnerów w prowadzonych rozmowach.
- Posiądą umiejętność tworzenia i wykorzystywania alternatyw negocjowanego konsensusu (BATNA), wzmacniających siłę negocjacji.
- Będą potrafili uzyskiwać zamierzone efekty i budować trwałe relacje handlowe w miękki sposób wykorzystując siłę lub słabość swojej pozycji negocjacyjnej.
- Zdobędą wiedzę i umiejętności związane ze stosowaniem strategii negocjacyjnych - zarówno używania ich samemu jak bronienia się przed typowymi na polskim rynku (zwłaszcza manipulacyjnymi).
Idea szkolenia
„Moje stanowisko Państwo znają, jestem gotów zapłacić wam taką właśnie cenę i nie są tu możliwe żadne zmiany“, „Jest kryzys, wasze towary się nie sprzedają, musicie nam więcej dać na działania marketingowe!“, „Jest Pan bezczelny (chyba Pan żartuje), jak Pan może proponować takie warunki, nigdy się na nie nie zgodzę!“ – czy można w takich i podobnych sytuacjach uzyskać rozwiązania korzystne dla nas, czy można z nich wyjść z poczuciem zadowolenia i zmienić pierwotny przebieg wydarzeń? Owszem – skutecznie negocjując.
Czy lepiej „spuścić komuś spodnie“, czy może lepiej oddać mu wszystko, by był zadowolony? A może znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby jedna i druga strona miała poczucie zwycięstwa warunkującego chęć powrotu do stołu negocjacji z tym samym partnerem? Może nasze wspólne korzyści mogą być uzyskiwane przez wiele lat?
Ale jak wyzwolić to poczucie u partnera - nie rezygnując przy tym z własnego godziwego zysku?
Odpowiedź na to kluczowe pytanie zawarliśmy w Modelu Negocjacji MasterClass Storm®. Stworzyliśmy go wykorzystując zaawansowaną wiedzę psychologiczną o mechanizmach nieświadomego wpływu i ogromne praktyczne doświadczenie negocjacyjne i psychologiczne. Uwzględniamy w nim również specyfikę pozycji sprzedawcy lub kupca - ich siłę i narzędzia negocjacyjne oraz typowo stosowane strategie. Szczegóły chętnie prześlemy mailowo zainteresowanym Państwu wraz z programem warsztatu.
Ze względu na ogrom treści i koniecznych ćwiczeń program doskonalenia jest podzielony na część bazową i zaawansowaną. Adekwatnie do potrzeb uczestników możliwa jest też realizacja tylko jednego z poziomów.
Warsztat jest skonstruowany maksymalnie ćwiczeniowo. Uczestnicy zajęć będą brać udział w szeregu gier negocjacyjnych przedstawiających realne sytuacje, również z ich pola zawodowego (w tym celu przygotowujemy każdorazowo nowe gry we współpracy z managerami uczestników). Wyniki każdej gry są szczegółowo omawiane, tak aby na ich przykładzie wprowadzać pojęcia strukturalizujące cały proces negocjacji (co w ogniu walki pozwala panować nad nim) oraz uświadamiać konsekwencje wyborów różnych opcji taktycznych i strategicznych. Dodatkową płaszczyznę analizy stanowi sfera narzędzi komunikacyjnych budujących pożądaną relację z partnerem (tu wykorzystujemy nagrania video).
Całość tego warsztatu pozwala uczestnikom zdobyć wiedzę i umiejętności, by osiągać w negocjacjach maksymalnie dużo dla siebie i dla firmy, ale też zyskiwać zadowolonych partnerów negocjacyjnych.